Sunday, December 11, 2011

Gunakan orang lain untuk dapatkan sesuatu???

Sesuai ke tajuk ni dengan cerita aku???

begini...

B ni ade buka perniagaan secara kecil-kecilan... tak lah besar sangat... suatu hari si A dapat panggilan telefon dari si Z (tak dikenali)...

"hello ini perniagaan S ke"( S adalah nama perniagaan si B)

"ye ini S, saya B" jawab si B..

"saya nak tempah cup cake lah... boleh saya datang ke rumah untuk melihat sample?... " berkata si Z. dia mendapat no tel dan alamat rumah daripada website syarikat S...Cup cake adalah salah satu produk yang disedikan oleh syarikat B.

"ye datang lah... tapi saya cuma ada gambar sahaja, keknya tunggu ditempah baru dapat rasa" jawab si B dengan penuh semangat...

"Ok tak pelah... saya tgk gambar je... boleh tumpang tanya, si Q adalah pemilik perniagaan sekali ke? di ade dirumah?"

pelik... die nak tgk cup cake tp kenape tye si Q... si Q adalah saudara kepada si B yang juga merupakan salah seorang pengusaha syarikat S...tp biasanya pelanggan akan berhubung terus dengan si B...dengan berfikiran positif si B mengiakan sahaja dan terus menyediakan bahan yang perlu ditunjukkan kepada si Z...

Sampai je si Z ke rumah dia cuma bertanya mengenai si Q... si B bertanya kepada si Z " kata nak tgk sample cup cake"...

"ye lah saya akan tgk... tapi saya nak jumpa Q ade hal penting sangat berhubung dengan hidup dan mati" ermm... sampai kesudah die tak tgk pun cth cup cake tu...

'ait, berhubung dengan hidup dan mati tp kenapa gunakan syarikat aku untuk jumpe Q' bisik si B...'

rupa2nya si Z gunakan syarikat si B untuk berjumpa dengan si Q kerana menyesyaki si Q ada scandal dengan si suami die... Hello!!!... Q love her husband OK!!! dan anggap suami si Z tu sebagai kawan yang baik je...

bisik si B... sikap macam ginilah mmg patut pun suami si Z ni ade scandal atau mencari scandal... walaubagaimanapun si B dan keluarganya tetap melayan si Z dengan baik sehingga selesai... tapi dalam hati hanya tuhan je yang tahu...

p/s : B, Q, Z, S adalah bukan nama sebenar...

..........................................................................
Akugilainternet : lainkali klu gunakan perniagaan orang lain untuk sesuatu yang tak de kaitan tempah lah sikit untuk produk orang tu... untuk kurangkan rase bersalah... tapi aku rasa si Z tu tak de perasaan laa...

No comments:

Post a Comment